Hvor lang er leveringstiden hos Garnius?
Forventet leveringstid er 2-4 virkedager fra vårt lager.
Merk ved større kampanjer, ulike partinummer, feil i varebeholdning o.l. kan det forekomme forsinkelser.
Leveringsadresse
På din ordrebekreftelse så vil leveringsadresse bli endret ut fra hvordan du har valgt å få pakken tilsendt. Dersom du har valgt annet enn pakke i postkasse, eller levert hjem, vil leveringsadressen endre seg til adressen på ditt valgte leveringssted, mens ditt navn forblir uendret.
Det jobbes med en løsning på at Leveringsadresse skal inneholde navn på leveringssted, men dette er foreløpig satt opp som nevnt ovenfor.
Hva koster frakten?
Frakten koster fra 69,- men ved kjøp over 699,- får du gratis frakt!
Vi gjør oppmerksom på at frakprisene som er nevnt ovenfor kun gjelder levering til pakkeautomat med PostNord eller levering i postkasse med Posten. Prisene gjelder ikke for pakke til nærmeste utleveringssted eller levering hjem på døren.
Pakke i postkassen vil kun være tilgjengelig for utvalgte ordre grunnet volumbegrensning. Dersom din ordre er innenfor korrekt volum vil du automatisk få dette opp som et alternativ.
Dersom du har varer for over 699,- i handlekurven, men ikke får opp alternativ for fri frakt, vennligst dokumenter fraktalternativer (skjermbilde) og kontakt vår kundeservice. De vil da tilbakebetale fraktkostnad tilsvarende rimeligste alternativ.
Ved valg av Pakkeboks med Posten/Pakkeautomat med PostNord
Dersom du velger å få pakken sendt til en pakkeboks/pakkeautomat, ber vi deg sjekke adressen til pakkeboksen/pakkeautomaten nøye i kassen, før du godkjenner bestillingen din. Dersom valgt pakkeboks/pakkeautomat er langt unna din bopæl, kan du endre dette ved å velge "endre" opp til høyre på fraktalternativet og finne den pakkeboksen/pakkeautomaten du ønsker å benytte.
Skulle du være uheldig og velge en pakkeautomat med PostNord som ligger for langt unna din hjemadresse, kan du gå inn i PostNord sin app, eller logge deg inn på www.my.postnord.no og endre leveringsalternativ her. Vi gjør oppmerksom på at PostNord kan ta et gebyr for endring av leveringsalternativ.
Hent i butikk
Hent i butikk er en tjeneste som nå er tilgjengelig for alle våre kunder på Haugalandet, inkludert kommunene Stord, Vindafjord og Etne.
Ved å angi et postnummer som faller innenfor de aktuelle områdene, vil dette valget bli tilgjengelig i kassen som "Utlevering i butikk - Garnius" med Garniuslogoen ved siden av. Adressen som kommer opp vil være Industrigata 25, 5537 Haugesund, og kan ikke endres.
Når bestillingen er klar til henting, mottar du en SMS med informasjon om når ordren kan hentes, samt en unik hentekode som fremvises ved oppmøte i vårt lagerutsalg i Haugesund.
Du vil ha 7 dager på deg fra du har mottatt SMS til pakken må hentes. Hentes den ikke innen fristen uten at du har vært i kontakt med Kundeservice først, vil dette anses som en uavhentet pakke og det belastes et gebyr på kr. 200,-, likt som for ordinære nettbestillinger.
Det påfølger følgende ekspedisjonsgebyr for pakker som skal hentes i butikk:
- Ekspedisjonsgebyr på ordre opp til 699,- koster 49,-
- Alle ordre over 699,- er gratis å hente!
Lurer du på noen om denne tjenesten, ta kontakt med kundeservice på vårt kontaktskjema
Når får jeg sporingsnummer?
Så fort ordren din sendes fra vårt lager, vil du få et sporingsnummer i leveringsbekreftelsen.
Hvor leverer dere?
Vi leverer til hele Norge, uten om Svalbard og Jan Mayen.
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?
Ved uavhentet pakke vil du bli ilagt et gebyr på kr 200,- per forsendelse for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt, returporto og administrasjon
NB! Fra og med 1.november 2023 kommer vi ikke lenger til å sende ut mail til kunder når det gjelder uavhentede pakker. Ved uavhentet pakke vil vi automatisk belaste kunden 200,- i gebyr for pakking, frakt, returporto og administrasjon når vi mottar pakken.
Uavhentet pakke er ikke å anse som en godkjent retur, men dersom det er andre naturlige omstendigheter som har ført til at pakken er sendt i retur til oss, er det viktig at du som kunde sender en mail til kundeservice via vårt kontaktskjema og velger endring/kansellering som emne. Da vil vårt kundesenter være behjelpelig med å får ordnet at pakken sendes på ny.
Dersom det gjelder feil fra Posten/Bring eller Postnord, så blir ikke disse forsendelsene berørt av denne endringen. Du vil da bli kontaktet av vårt kundesenter.
Jeg fikk ikke hentet pakken min, hva gjør jeg?
Kjøp etterbestilling av frakt ved å klikke her.
HUSK å ta kontakt med kundeservice på kontaktskjema når du har bestilt for nytt fraktprodukt og legg ved ordrenummer på fraktproduktet. Bruk emnet "Jeg vil endre eller kansellere en bestilling" og velg "kansellere" slik at du får lagt inn en tekst med nødvendig informasjon. Gjør du ikke dette, vil ikke ordren bli fanget opp av systemet, og du risikerer å få ordren med ny frakt kansellert og deretter bli belastet for uavhentet pakke.
OBS! Ved bestilling av fraktprodukt kan du ikke bestille andre varer på samme ordre. Hvis det legges inn andre varer sammen med fraktproduktet i dette tilfellet, vil denne ordren bli kansellert. Ønsker du flere varer, må dette med andre ord bestilles som en egen ordre utenom.
Feil med leveransen
Det kan naturligvis skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt, og vi er dessverre ikke feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt, så ta kontakt med kundeservice.
Vi tar forbehold om at transportør kan overføre pakker fra hjemlevering til utleveringssted dersom pakken viser seg å være for stor for hjemlevering. Vi etterstreber alltid å tilby fraktmetoder som er korrekte og fungerer, men det kan forekomme forsendelser hvor hjemlevering viser seg å ikke være mulig.
Skade på leveransen
Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Ta kontakt med kundeservice.